FAQ
Hieronder vind je de meest gestelde vragen en bijhorende antwoorden terug. Voor details en specifieke voorwaarden, raadpleeg je ook de Algemene Voorwaarden.
Waarom is er slechts een klein aanbod in de webshop?
Happy Hive is een eenmanszaak waarbij alle producten volledig met de hand gemaakt worden door één persoon. Hierdoor kan het een tijdje duren voordat de voorraden worden aangevuld of er nieuwe producten in de webshop verschijnen.
Wens je iets te bestellen dat momenteel uit voorraad is? Neem dan contact op. Zo kan je meer info krijgen over de eventuele wachttijd voor het product en kan het voor jou gereserveerd worden indien gewenst.
Kan ik info krijgen over hoe mijn product(en) gemaakt zijn?
Kan ik een product op vraag/maat laten maken?
Voorlopig kan dit nog niet.
Zijn de producten (voedsel)veilig?
Misschien wist je dit nog niet, maar niet alle keramiek is veilig om uit te eten of te drinken. Dit heeft o.a. te maken met de chemische samenstelling van de gebruikte glazuren, maar ook met hoe goed de glazuren zijn uitgesmolten. Een korte toelichting hierover vind je op de homepagina van deze website bij het onderdeel "Kwaliteit en veiligheid".
In de webshop kan je hierover bij ieder product informatie vinden. Staat er "Voedselveilig: ja" bij vermeld, dan is het product veilig. Staat er "Voedselveilig: nee" bij vermeld, dan is dit product niet veilig om voedsel of drank uit te consumeren. Bij sommige producten wordt vermeld: "Voedselveilig: ja, maar dit product is niet bedoeld om uit te eten". Dit wil zeggen dat het product niet ontworpen is om voeding of drank te consumeren (bv. een bloempot), maar moest je dit product hier toch voor gebruiken, is het wel 100% veilig.
De voedselveilige producten zijn ook te herkennen aan het symbool (meestal onderaan) op het product. Het symbool beeldt een glas en een vork af.
Tip: in de webshop kan je de categorie "Voedselveilig" aanvinken. Dan krijg je meteen alle producten te zien die 100% veilig zijn.
Bij het product in de webshop staat vermeld dat dit een klein beetje kan variëren. Wat wordt hiermee bedoeld?
De producten zijn handgemaakt en kunnen daardoor kleine variaties bevatten. Ieder product wordt in de webshop zo nauwkeurig mogelijk beschreven en de foto's geven een goed beeld van het product. Toch kunnen er kleine variaties in kleur en maat zijn. Heb je specifieke vragen over maten of kleuren? Stuur een berichtje!
Hoe zit het met levering en afhaling?
Bij het plaatsen van je bestelling kan je kiezen voor "levering in België (via Bpost)" of "afhaling in Deinze".
Indien je kiest voor verzending via Bpost, doen we al het mogelijke om jouw pakketje binnen de 14 dagen te leveren. Indien dit niet mogelijk blijkt of er zijn problemen, wordt je zo snel mogelijk gecontacteerd. In geval van verzending zal je een Track&trace-code ontvangen zodat je jouw pakketje online kan volgen. Voor de verzending betaal je een extra kost die tijdens het plaatsen van je bestelling wordt vermeld. Happy Hive levert enkel in België.
Indien je kiest voor afhalen in Deinze, zal je na het plaatsen van jouw bestelling een e-mail ontvangen om een moment van afhaling af te spreken. Afhalen brengt geen extra kost met zich mee.
Levering buiten België, is dat mogelijk?
Happy Hive levert enkel in België.
Wens je toch te laten leveren in het buitenland? Neem dan contact op. We doen ons uiterste best om dan toch te leveren, maar dit kan niet worden gegarandeerd. De verzending en de bijhorende kost hiervan wordt via e-mail concreet afgesproken. Pas nadat jij als klant goedkeuring geeft o.b.v. de gemaakte afspraken, zal de bestelling dan ook effectief worden verzonden.
Hoe kan ik betalen?
U kan kiezen voor betaling via Bancontact of overschrijving.
Als je kiest voor Bancontact kan je meteen afrekenen tijdens het plaatsen van jouw bestelling. Indien je kiest voor overschrijving zal je betalingsinstructies ontvangen.
Pas na ontvangst van de betaling (kostprijs van de producten én eventuele leveringskosten) is de bestelling definitief. Vanaf dan zal jouw pakket worden verzonden of zal er een afspraak worden gemaakt voor afhaling.
Happy Hive gebruikt een beveiligd betaalsysteem om jouw gegevens te beschermen.
Contant betalen is enkel mogelijk indien je de bestelling zelf komt afhalen in Deinze. Je kan deze optie aanduiden in de webshop.
Ik heb geen bevestigingse-mail ontvangen van mijn bestelling. Wat nu?
Een bestelling wordt altijd bevestigt via een e-mail. Deze wordt verstuurd naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je aankoop.
Heb je geen bevestiging ontvangen, check dan zeker of deze niet in de spam of ongewenste e-mails is beland. Indien je nergens een bevestigingse-mail terugvindt, neem dan zo snel mogelijk contact op met Happy Hive.
De bank heeft mijn betaling geweigerd. Wat nu?
Je hebt iets aangekocht in de webshop, maar jouw bank heeft de betaling geweigerd? Neem dan contact op met jouw bank.
Pas na ontvangst van de betaling (kostprijs van de producten én eventuele leveringskosten) is de bestelling definitief en zullen de producten verzonden of afgehaald kunnen worden.
Hoe gebruik ik mijn voucher, waardebon of cadeaubon?
Je kan de code hiervan invullen tijdens het plaatsen van jouw bestelling. Het bedrag zal automatisch worden afgetrokken van de totale kostprijs van uw winkelwagen.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Voor producten die niet speciaal op maat, op aanvraag of gepersonaliseerd zijn gemaakt, is het wettelijk herroepingsrecht van toepassing. Alle voorwaarden m.b.t. retourneren kan je raadplegen in artikel 7 van de Algemene Voorwaarden.
Is er garantie op de producten?
Heb je een gebrek of defect opgemerkt aan een van onze producten? Dan breng je zo snel mogelijk en binnen de 2 maanden nadat je dit hebt vastgesteld Happy Hive hiervan op de hoogte via e-mail.
De wettelijke garantie is geldig volgens de voorwaarden beschreven in de Algemene Voorwaarden. Alle info over de wettelijke garantie, verborgen gebreken en de bijhorende voorwaarden vind je in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden.
Kan ik een factuur krijgen?
Indien je een factuur wenst, kan je dit aangeven tijdens het bestelproces. Na ontvangst van de bestelling én betaling zal de factuur via e-mail naar jou verzonden worden.
Kan ik een ander facturatieadres dan leveringsadres opgeven?
Geen probleem. Je kan tijdens het plaatsen van jouw bestelling aangeven welk adres voor facturatie en welk adres voor levering moet worden gebruikt.
Mijn vraag staat niet in de FAQ-lijst
Geen antwoord gevonden? Check de Algemene Voorwaarden of neem contact op!